• Logga in / ut
    • Logga ut

  • Felanmälan

  • Kontakt

  • Mäklarinfo
Meny

  • Logga in / ut
    • Logga ut

  • Felanmälan

  • Kontakt

  • Mäklarinfo

Felanmälan / Akuta ärenden

  • Hem
  • Felanmälan

Felanmälan / Akuta ärenden

Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad. Det åligger var och en att anmäla fel som man upptäcker. 

När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar.

Felanmälan:

WIABs Kundservice

Se separat instruktion för felanmälan hos WIAB. 

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5 ” som finns på www.jm.se > Om JM > Kontakta oss.

Jour

Se separat instruktion för felanmälan hos WIAB.

OBS!
Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt, BHS Home Appliances AB på telefon 0771-11 22 77.

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).

Akuta ärenden / Jour 08-657 64 64

Jour ska endast kontaktas vid akuta fel som innebär fara för person eller byggnad.

Akuta ärenden

Larm på icke-kontorstid ska undvikas och bör ske endast i följande fall:

  • Vid plötsliga vattenskador,
  • Vid icke-fungerande värmeanläggning vintertid
  • Andra brådskande eller farliga situationer i vår fastighet

Vid strömbortfall i lägenhet, byt huvudsäkring eller kontakta någon i styrelsen för hjälp. 

Vid BRÅDSKANDE larm:

Ring under icke-kontorstid till larmcentralen, Tel: 08-657 64 64

Då larmcentralen svarar, meddela:

Detta larm ska vidarebefordras till Wahlings!

  • Ange varifrån larmet kommer (fastighetens / anmälarens adress )
  • Vem som ringer (personnamn och tel.nummer, för att möjliggöra motringning)
  • Aktuellt fel (eller meddela vad ni iakttagit )

Icke akuta ärenden

Hissar
Kone Hiss, 0771-50 00 00
kundcenter@kone.com

Telia
Gå in på www.telia.se/privat. Väl därinne så loggar man in på “Mitt Telia” med BankID för att därigenom kunna se alla de olika abonnemangen. Här inne kan man göra ändringar i tjänsterna samt se om det finns några driftstörningar m.m.

Obs!

Jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren. Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.

Oavsett vem du larmar skall du alltid:

  • Ange adressen, varifrån larmet kommer.
  • Uppge ditt namn, lägenhetsnummer och telefonnummer.
  • Uppge aktuellt fel eller skada.
  • Informera även styrelsen via email.
  • Dokument

Instruktion felanmälan PDF

BRF

KONTAKT
Felanmälan

Sidor

  • Felanmälan / Akut ärende
  • Kontakt
  • Mäklarinformation
  • Registrera Konto
  • Glömt Lösenord

För medlemmar

  • Nyheter
  • Anslagstavlan
  • A-Ö
  • Infoblad
  • Stämmor

För styrelsen

  • Ekonomi
  • Avtal
  • Protokoll
  • Stämmor
  • Styrelsemöten
  • Övrigt

Kontakt

Postadress:
c/o MBF
Källgatan 14
722 11 Västerås

Besöksadress:
Hamngatan 9
172 66 Sundbyberg

© BRF Plattform.se